Retail Trends 2024
NOWE OTWARCIE, NOWE MOŻLIWOŚCI

Program kongresu

Program Retail Trends 2024 to aż 6 bloków tematycznych. Podzieliliśmy je w taki sposób, aby móc zebrać i omówić najważniejsze zmiany na rynku handlu detalicznego i trendy, które pojawiają się na rynku. Sprawdź nasz program i dołącz do nas już 18 czerwca 2024 w hotelu Double Tree by Hilton!

Przejdź do wybranego panelu:

📍 PARTER

SESJA INAUGURACYJNA – GLOBAL ECONOMY TRENDS & FORECASTS

SCENA: STRATEGY & TRENDS

📍 I PIĘTRO


Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w programie.

SESJA INAUGURACYJNA – GLOBAL ECONOMY TRENDS & FORECASTS

📍 PARTER

09:00 - 09:05

Powitanie gości

09:05 - 09:25

Biznes FMCG w Polsce w cieniu konfliktu za wschodnią granicą.

Waldemar Skrzypczak

09:25 - 09:45

Krajobraz po burzy! Rynek FMCG 2024-25 – trendy i prognozy

Konrad Wacławik

Anna Krawczyk

09:45 - 10:05

Co dalej? Czyli jak handel otwiera oczy, wyciąga wnioski i szykuje się na przyszłość

Maciej Kroenke

10:05 - 11:10

DEBATA: Obudzić konsumentów! Retail poprawia modele biznesowe i szuka nowych źródeł przychodów

  • Konsument w trakcie wychodzenia z kryzysu kosztów życia. Perspektywy na kolejne miesiące
  • Budowa wartości dla firmy i konsumentów w cieniu rosnących kosztów i stabilizujących się cen
  • Firmy detaliczne i hurtowe poprawiają modele biznesowe. W jakim kierunku idą zmiany?
  • Handel detaliczny w Polsce i na świecie szuka nowych możliwości zarabiania. Gdzie je znaleźć?

 

MODERATOR:

Łukasz Stępniak, redaktor naczelny, portalu i magazynu Wiadomości Handlowe

Dariusz Stolarczyk

Michał Seńczuk

Karol Kamas

Przemysław Kijewski

Tomasz Stec 2024

Tomasz Stec

Włodzimierz Wlaźlak

11:10 - 11:30

Private label, czyli jak zmienić kryzys w wielką szansę

Katya Witham

11:30 - 11:45

Retail Trends. Pricing Trends

Tomasz Stec 2024

Tomasz Stec

11:45 - 12:05

Twarda albo martwa. Przyszłość franczyzy w Polsce

Katarzyna Gniewosz

12:05 - 12:20

Promoplace - nowa rola aplikacji Multi Retail w budowaniu komunikacji Drive to Store

Piotr Biela

12:20 - 13:00

DEBATA: Przyciągnąć i zatrzymać klientów – skuteczne strategie. Wykorzystanie technologii, danych, AI w sektorze retail

  • Kuszenie klientów. Strategie marketingowo-promocyjno-cenowe w sektorze FMCG na trudne czasy

  • Budowanie koszyka zakupowego i zwiększanie liczby wizyt w sklepach priorytetem dla branży FMCG

  • Tworzenie przewag. Wykorzystanie formatu i danych w obszarze sprzedaży, marketingu i logistyki

  • Transformacja cyfrowa i technologiczna w retailu – produktywność i efektywność kluczem do rozwoju

  • Innowacyjność. Cyfryzacja zmienia doświadczenia zakupowe w świecie sklepów fizycznych

  • Wykorzystanie AI w sektorze retail – gdzie szukać możliwości, potencjał zmian, jak je wykorzystać?

 

MODERATOR:

Łukasz Stępniak, redaktor naczelny portalu i magazynu Wiadomości Handlowe

Krzysztof Kończyk

Tomasz Krysiak

Szymon Mitoraj

Damien de Maisonneuve

Damien de Maisonneuve

Maciej Czapiewski

13:00 - 14:00

LUNCH

SCENA: STRATEGY & TRENDS

📍 PARTER

Powrót na górę strony

14:00 - 14:15

Dyskonty w potrzasku: między supermarketyzacją a powrotem do efektywności

Sebastian Rennack

14:15 - 14:35

Fireside Chat: Półka przyszłości. Private brands rosną w siłę. Scenariusze dla A i B brands

  • W jakim kierunku będzie ewoluowała oferta sieci handlowych?
  • Na co powinni zwrócić uwagę dostawcy, budując swoje portfolio produktowe i marki?
  • Czy pomiędzy dużymi markami a markami własnymi jest miejsce na produkty średniej wielkości firm?

MODERATOR: Magdalena Stosio-Róg, zastępca redaktora naczelnego magazynu Wiadomości Handlowe

Marian Owerko

Justyna Szymani

Justyna Szymani

14:35 - 14:55

Elektroniczne etykiety (ESL) zmienią handel i zachowania konsumentów

MODERATOR: Łukasz Stępniak, redaktor naczelny portalu i magazynu Wiadomości Handlowe

Mirosław Kapustka

14:55 - 15:10

Trendy w zatrudnieniu 2024: Różnorodność na rynku pracy

Yuriy Grygorenko

Karolina Szleszyńska

15:10 - 15:30

Handel 2024: Pomiędzy człowiekiem a innowacją

  • Inwestycje w pracownika, inwestycje w przyszłość firmy
  • Sytuacja na rynku pracy, trendy które zmienią sektor detaliczny
  • Innowacje technologiczne wspierające pracowników: ESL, kasy samoobsługowe, lady tradycyjne
  • Świat danych pomagający lepiej zrozumieć potrzeby klientów

MODERATOR: Łukasz Stępniak, redaktor naczelny portalu i magazynu Wiadomości Handlowe

Paweł Stolecki

15:30 - 15:50

Wszystkie oblicza Retail Media

Michał Taranta

15:50 - 16:15

Fireside Chat: Retail media – nowa szansa dla sektora retail. Jak ją wykorzystać?

  • Sieci handlowe szukają nowych źródeł przychodów. Jak dużo będą zarabiać na reklamie?
  • Transformacja cyfrowa a nowe możliwości rozwoju biznesu handlowego
  • Retail media przyszłości. Jakie kanały komunikacji będą zyskiwać na popularności?
  • Jak retail media mogą wykorzystać w strategiach komunikacyjnych marki i dostawcy?

MODERATOR: Paweł Jachowski, zastępca redaktora naczelnego portalu wiadomoscihandlowe.pl

Konrad Wacławik

Radek Wierzbiński

Michał Taranta

16:15 - 17:00

Debata: Dobra, zmiana w handlu AD 2024 - scenariusze i oczekiwania

  • Czego handel oczekuje od rządu?
  • Jak ograniczyć wpływ dyskontów na rynek?
  • Jak ocalić różnorodność handlu spożywczego w Polsce?
  • Jak rząd powinien wspierać polskie przedsiębiorstwa hurtowe i detaliczne?
  • Rola UOKiK w kontekście sektora detalicznego

MODERATOR: Paweł Jachowski, zastępca redaktora naczelnego portalu wiadomoscihandlowe.pl

Maciej Ptaszyński

Robert Rękas

Robert Rękas

Krzysztof Tokarz 2024

Krzysztof Tokarz

SCENA: TECHNOLOGY & SUPPLY CHAIN TRENDS  

📍 I PIĘTRO

Powrót na górę strony

14:00 - 14:15

Konsument w centrum uwagi. Rola logistyki w strategii omnichannel sieci handlowych

Piotr Dopierała

14:15 - 14:30

Optymalizacja śladu węglowego / Optymalizacja kosztów w sklepach

Maciej Zawadzki

14:30 - 14:45

Handel przyszłości. Automatyzacja cen i narzędzia oparte na sztucznej inteligencji - kluczowe nie tylko dla sektora FMCG

Petr Kriklan

Anna Nosenko

14:45 - 15:40

DEBATA: Zielony i cyfrowy. Budowanie wartości dla firmy i konsumentów w łańcuchu dostaw, w czasach wysokich kosztów

  • Kryzys kosztowy wymusił zbliżenie i prace nad optymalizacją i efektywnością handlu i dostawców
  • Jak wykorzystać nowe technologie w budowaniu doskonałości operacyjnej i skutecznych zakupów?
  • Jak dane mogą pomóc w budowaniu efektywności i konkurencyjności firmy?
  • Na ile zielona transformacja w łańcuchu dostaw jest ważna dla firm, a na ile dla konsumentów?
  • Działy zakupowe w sytuacji spadającej inflacji i rosnących kosztów. Gdzie szukać wyjścia?
  • Jak kupować u zagranicznych dostawców w czasach niestabilności rynków i gospodarki?

MODERATOR:
Michał Kokoszkiewicz, redaktor magazynu i portalu Wiadomości Handlowe

Tomasz Kuchta

Agnieszka Sitarska-Zalewska

Tomasz Grabowski

Patrycja Sienkiewicz-Nowak

Marta Zarzeczna

Marian Zych

Marian Zych

15:40 - 15:55

Oszczędności dzięki szybkiej i skutecznej analizie danych – zapobieganie stratom spowodowanych brakami towarów w sklepach

Rafał Sulikowski

15:55 - 16:40

DEBATA: Hurt i dystrybucja. Kto uratuje handel małoformatowy i rynek FMCG w Polsce?

  • Hurt w trakcie transformacji. Jak zmienią się modele biznesowe na rynku dystrybucyjnym?

  • Firmy muszą zmienić zasady współpracy z klientami. Czego oczekują partnerzy?

  • Jak hurt może wykorzystać transformację cyfrową do wejścia na wyższy poziom rozwoju?

  • Strategie rozwoju i współpracy na rynku FMCG. Stan i kondycja sektorów dystrybucyjnego i detalicznego

  • Współpraca z dostawcami i detalistami a budowa konkurencyjnego modelu biznesowego w hurcie

MODERATOR: Michał Kokoszkiewicz, redaktor magazynu i portalu Wiadomości Handlowe

Maciej Włodarczyk

Renata Olszewska

Dorota Laskowska

Krzysztof Łagowski

Krzysztof Łagowski

Remigiusz Czernecki

16:40 - 17:00

Fireside Chat: Zawsze jest ryzyko. Ograniczanie strat w sklepach priorytetem dla detalistów

  • Jak minimalizować straty w obszarze handlu detalicznego?
  • Jak sztuczna inteligencja i inne technologie pomogą sklepom w walce ze stratami i kradzieżami?
  • Kluczowe wyzwania i trendy związane z zapobieganiem stratom w łańcuchu dostaw

MODERATOR: Michał Kokoszkiewicz, redaktor magazynu i portalu Wiadomości Handlowe

Anna Podkowińska-Tretyn

SCENA: E-COMMERCE & CONVENIENCE TRENDS 

📍 I PIĘTRO

Powrót na górę strony

14:00 - 14:15

Tik-Tok i co dalej? Rozrywkowo-społecznościowa rewolucja w handlu detalicznym

Wojciech Lesiuk

14:15 - 14:30

R)ewolucja w handlu detalicznym - sztuczna inteligencja i machine learning w technologiach sklepowych

Armen Moska

14:30 - 15:25

DEBATA: Przyszłość e-grocery / e-commerce - scenariusze rozwoju rynku w Polsce i regionie

  • Jak kryzys kosztowy zrewidował strategie firm z rynku e-grocery i e-commerce?
  • Na jakich polach stoczy się bitwa o klienta w sektorze handlu online?
  • Logistyka kluczowym elementem budowania doświadczeń zakupowych i jakościowego serwisu
  • Perspektywy rozwoju rynku e-commerce/e-grocery w Polsce
  • Technologie, logistyka i nowe modele biznesowe pozwolą na budowanie rentowności w e-handlu?
  •  

MODERATOR:

Cezary Szczepański, redaktor prowadzący portalu mycompanypolska.pl

Michał Krowiński

Michał Krowiński

Kamila Frąckowiak-Jankowski Biedronka

Kamila Frąckowiak-Jankowski

Marek Garus

Marek Garus

Szymon Turnau

Grzegorz Bielecki

Witold Ferenc

15:25 - 15:40

AI zmienia komunikację z konsumentem we wszystkich kanałach sprzedaży

Tomasz Woźniak

15:40 - 15:55

Przyszłość e-zakupów – kiedy szybkość i wygoda znów będą na pierwszym miejscu?

Dawid Ledziński

Dawid Ledziński

15:55 - 16:10

Jak musi się zmienić rynek e-grocery w Polsce?

MODERATOR: Cezary Szczepański, redaktor prowadzący portalu mycompanypolska.pl

Jacek Palec

SCENA: OMNICHANNEL TRENDS 

📍 I PIĘTRO

Powrót na górę strony

14:00 - 14:15

State of grocery. Return of shopper polarization

Marcin Nowakowski

14:15 - 14:30

Dyskonty – gdzie znajduje się granica nasycenia rynku tym formatem?

Michał Maksymiec

14:30 - 14:45

Przyszłość Komunikacji Mobilnej w Retailu: Kluczowe Dane, Trendy i Przepis na Sukces

Karolina Antonowicz

14:45 - 15:40

DEBATA: Pogoń za konsumentem. Dokąd idą i czego szukają wszystkie formaty handlowe?

  • Konsument w centrum uwagi sieci detalicznych i biznesów e-commerce
  • Oczekiwania klientów wobec kanałów sprzedaży. Kto na nie najtrafniej odpowiada?
  • W jakim kierunku zmierzają poszczególne formaty? Na jakie przewagi i wyróżniki stawiają?
  • Nowe koncepty handlowe zbudują większą wartość dla klienta?
  • Najskuteczniejsze strategie rozwoju w handlu detalicznym i hurtowym

MODERATORKA: Ewa Rybołowicz, Dyrektora ds. Analiz Rynkowych, COMP Centrum Innowacji

Katarzyna Konkel

Michał Florkiewicz

Tomasz Wilkoń

Tomasz Wilkoń

Małgorzata Piekarska

15:40 - 16:00

Alternatywne produkty bez dymu - trendy i innowacje na rynku produktów nikotynowych

Jakub Żaczek

Ola Grzybowska

16:00 - 16:20

Supermarkety – nowy, zwinny i jeszcze bardziej konkurencyjny format handlowy

Krzysztof Trojanowski

16:20 - 16:45

Franczyza i handel tradycyjny – scenariusze, potencjał, wyzwania

Artur Czajka

SCENA: CONSUMER & SHOPPING TRENDS

📍 I PIĘTRO

Powrót na górę strony

14:00 - 14:15

Strategie cenowe. Fakty i mity zarządzania politką cenową w omnichannel

Maciej Kraus

Maciej Kraus

14:15 - 14:30

Nowy konsument, nowy handel

Agnieszka Górnicka

14:30 - 14:50

Fireside Chat: Skandynawski styl, czyli jak Ikea i Netto rozkochały w sobie Polaków

  • Dlaczego Polacy mają słabość do skandynawskich produktów i skandynawskiego designu?
  • Jak skandynawskie firmy patrzą na polskiego konsumenta i jego potrzeby?
  • Czy prostota, użyteczność i wygoda są kluczem do sukcesu skandynawskich firm?

MODERATOR: Piotr Mazurkiewicz, dziennikarz, Rzeczpospolita

Anna Paszt

Katarzyna Jaros-Puzio

14:50 - 15:45

DEBATA: Lojalność w czasach AI i nowych technologii, czyli marketing nowej generacji

  • Jak zmienia się konsument i jego potrzeby?
  • Jak marki FMCG mogą wykorzystywać potencjał AI i nowych technologii?
  • Karty i aplikacje lojalnościowe kluczowe w budowaniu relacji z klientem
  • Angażowanie i budowanie lojalności klienta kluczem do sukcesu branży
  • Wykorzystanie nowych technologii i rozwiązań związanych z AI
  • Trendy demograficzne, społeczne, zdrowotne, migracyjne i zakupowe, które będą kształtować rynek

MODERATOR: Piotr Mazurkiewicz, dziennikarz, Rzeczpospolita

Karolina Antonowicz

Justyna Sztengreber

Justyna Sztengreber

Patrycja Zabierowska

Kiril Marinov

15:45 - 16:00

Konsument szuka doświadczeń. Jak Carrefour na nowo definiuje sprzedaż produktów przemysłowych w sklepach fizycznych?

Paweł Gadawski

16:00 - 16:30

FiresideChat: Nowy konsument, nowe kategorie, nowe strategie asortymentowe

  • Konsument przyszłości. Handel i dostawcy muszą wyprzedzać potrzeby klientów – jak to robić?
  • Produkty wysokobiałkowe – trend, który mocno wchodzi na sklepowe półki – perspektywy;
  • Nowe kategorie – rozwoju, jakich trendów spodziewają się przedstawiciele sektora FMCG;
  • Zdrowie i kategorie specjalistyczne (bez laktozy/glutenu) – wpływ na sklepowe półki. Czego można się spodziewać?
  • Klienci chcą wiedzieć! Certyfikacja, praca nad składem i monitorowanie łańcucha dostaw;

MODERATOR:

Magdalena Stosio-Róg, zastępca redaktora naczelnego magazynu Wiadomości Handlowe

Jan Słowik

Olga Sprycha

Andrzej Izraelski

16:30 - 16:45

Rozwój wybranych kategorii zdrowej żywności, produktów wysokobiałkowych i żywności funkcjonalnej

Marek Zachalski

SCENA: SUSTAINABILITY & ETHICS TRENDS

📍 I PIĘTRO

Powrót na górę strony

14:00 - 14:55

DEBATA: Transformacja to jedyna droga! Jak system kaucyjny i zielona rewolucja zmienią sektor detaliczny i rynek opakowań?

  • System kaucyjny wyzwaniem organizacyjnym dla całego łańcucha dostaw w sektorze FMCG
  • Na jakim etapie przygotowań do wdrożenia systemu jest polski handel i przemysł spożywczy?
  • Czy system przekieruje klientów do dużych sklepów, oferujących lepsze warunki odbioru surowców?
  • Jak dyrektywa CSRD dotycząca raportowania śladu węglowego zmieni relacje handel-dostawca?
  • Jak pracować nad zieloną zmianą w łańcuchu dostaw? Kluczowe wyzwania i wymagania


MODERATOR: Karol Tokarczyk, analityk ds. gospodarki cyfrowej, Polityka INSIGHT

Michał Sadecki

Paweł Sosnowski

Krzysztof Hornicki

Andrzej Gantner

agnieszka koc

Agnieszka Koc

14:55 - 15:10

Franczyzowy boom! Na ile systemy franczyzowe w handlu detalicznym mogą wpłynąć na rozwój sektora i polskiej gospodarki?

Marta Joanna Ziółkowska

15:10 - 16:00

DEBATA : Franczyza 4.0. Biznes oparty na wiarygodności, zaufaniu i technologiach

  • Współpraca z franczyzobiorcami – nowe zasady, nowe możliwości
  • Nowe technologie we franczyzie, czyli jak budować spójną sieć wiarygodną dla dostawców
  • Budowanie relacji z dostawcami krytyczne dla sektora dystrybucyjnego i jego konkurencyjności
  • Dobrostan franczyzobiorców kluczowym wyzwaniem dla sieci franczyzowych
  • Rola multifranczyzobiorców w strategiach detalistów i hurtowników
  • Scenariusze dla multifranczyzy. Jak wspierać budowę firm rodzinnych na pokolenia?
  • Sukcesja wyzwaniem dla sektora detalicznego i franczyzy w Polsce

MODERATOR: Karol Tokarczyk, analityk ds. gospodarki cyfrowej, Polityka INSIGHT

Paweł Tracz

Ireneusz Wróbel

Agnieszka Skonieczna

Eliza Kacperek

Krzysztof Kirow

16:00 - 16:50

DEBATA: Rynek pracy i demografia. Sektor FMCG i gospodarka potrzebują strategii migracyjnej… i nie tylko

  • Sytuacja na rynku pracy w handlu detalicznym i sektorze FMCG
  • Demografia i migracje wyzwaniem dla rynku pracy
  • Czy polskiej gospodarce potrzebna jest strategia migracyjna?
  • Jak niskie bezrobocie napędza automatyzację w sektorze FMCG?
  • Jak prowadzić biznes handlowy i FMCG w czasach niedoboru rąk do pracy?

MODERATOR: Karol Tokarczyk, analityk ds. gospodarki cyfrowej, Polityka INSIGHT

Dorota Doroszuk

Alfred Bujara

Yuriy Grygorenko

Jacek Męcina

Joanna Torbé

Joanna Torbé

Gala wręczenia nagród konkursów Franczyzowy Superbohater, Market Roku oraz Retail Business Awards 

  • 19:00 – 19:05 Przywitanie Gości 
  • 19:05 – 19: 30 Rozdanie nagród Franczyzowy Superbohater  
  • 19:30 – 20:30 Rozdanie nagród Market Roku 2024 
  • 20:30 – 21:15 Rozdanie nagród Retail Business Award 
  • 21:15 – 24:00 Koktajl Party 


Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w programie.

Scroll to Top