Retail Trends 2024
NOWE OTWARCIE, NOWE MOŻLIWOŚCI

Program kongresu

Program Retail Trends 2024 to aż 7 bloków tematycznych. Podzieliliśmy je w taki sposób, aby móc zebrać i omówić najważniejsze zmiany na rynku handlu detalicznego i trendy, które pojawiają się na rynku. Sprawdź nasz program i dołącz do nas już 18 czerwca 2024 w hotelu Double Tree by Hilton!

Przejdź do wybranego panelu:

📍 PARTER

SESJA INAUGURACYJNA – GLOBAL ECONOMY TRENDS & FORECASTS

BLOK: STRATEGY & TRENDS

📍 I PIĘTRO

SESJA INAUGURACYJNA – GLOBAL ECONOMY TRENDS & FORECASTS

📍 PARTER

09:00 - 09:05

Powitanie gości

09:05 - 09:25

In the name of… convenience!

09:25 - 09:45

Krajobraz po burzy! Rynek FMCG 2024-25 – trendy i prognozy

09:45 - 10:05

W imadle kosztów. Strategie cenowe i budowania marż w niepewnych czasach

10:05 - 11:10

DEBATA: Obudzić konsumentów! Retail poprawia modele biznesowe i szuka nowych źródeł przychodów

Konsument w trakcie wychodzenia z kryzysu kosztów życia. Perspektywy na kolejne miesiące

  • Kuszenie klientów. Strategie marketingowo-promocyjno-cenowe w sektorze FMCG
  • Budowa wartości dla firmy i konsumentów w dobie postkryzysu
  • Firmy detaliczne i hurtowe poprawiają modele biznesowe.
  • W jakim kierunku idą zmiany?
  • Handel detaliczny w Polsce i na świecie szuka nowych możliwości zarabiania. Gdzie je znaleźć?

11:10 - 11:25

Private label, czyli jak zmienić kryzys w wielką szansę

11:25 - 11:40

Pricing strategies. Cena na półce jest nieważna!?

11:40 - 12:00

Reinvent retail. Handel musi odpowiedzieć na zmiany zachowań konsumentów

12:00 - 12:15

Pierwsza wojna promocyjna w aplikacjach sieci handlowych – wnioski i konsekwencje

12:15 - 13:00

DEBATA: AI or die? Potencjał cyfrowej i zielonej zmiany w sektorze FMCG

  • Zielona transformacja wymusza zmiany w relacjach dystrybutor - dostawca
  • Jak nowe technologie i cyfryzacja pozwoliły poradzić sobie firmom z kryzysem kosztowo-cenowym?
  • Transformacja cyfrowa i technologiczna w retailu – produktywność i efektywność
  • Co zyskuje konsument dzięki digitalizacji biznesu? Co AI da konsumentowi?
  • Dygitalizacja zmienia doświadczenia zakupowe w świecie sklepów fizycznych
  • Wykorzystanie AI w sektorze retail – gdzie szukać możliwości, potencjał zmian, jak je wykorzystać
  • 13:00 - 14:00

    LUNCH

    BLOK: STRATEGY & TRENDS

    📍 PARTER

    Powrót na górę strony

    14:00 - 14:15

    Dyskonty zmieniają strategie. Co to oznacza dla dostawców?

    14:15 - 14:45

    Fireside Chat: Półka przyszłości. Private brands rosną w siłę. Scenariusze dla A i B brands

  • W jakim kierunku będzie ewoluowała oferta sieci handlowych?
  • Na co powinni zwrócić uwagę dostawcy, budując swoje portfolio produktowe i marki?
  • Czy pomiędzy dużymi markami a markami własnymi jest miejsce na produkty średniej wielkości firm?
  • 14:45 - 15:05

    Prezentacja – temat w trakcie ustalania

    15:05 - 15:35

    Fireside Chat: Rynek pracy handlu. Pomiędzy człowiekiem a automatyzacją

  • Inwestycje w pracownika, inwestycje w przyszłość firmy
  • Sytuacja na rynku pracy, trendy które zmienią sektor detaliczny
  • Automatyzacja - technologie wspierające pracowników w sklepach i magazynach
  • 15:35 - 15:55

    Wszystkie oblicza Retail Media

    15:55 - 16:25

    Fireside Chat: Retail media – nowa szansa dla sektora retail. Jak ją wykorzystać?

  • Sieci handlowe szukają nowych źródeł przychodów. Jak dużo będą zarabiać na reklamie?
  • Transformacja cyfrowa a nowe możliwości rozwoju biznesu handlowego
  • Retail media przyszłości. Jakie kanały komunikacji będą zyskiwać na popularności?
  • Jak retail media mogą wykorzystać w strategiach komunikacyjnych marki i dostawcy?
  • 16:25 - 16:55

    Fireside Chat: Redefinicja misji sklepu - od sprzedaży produktów do karmienia ludzi

  • Następuje hybrydyzacja handlu i gastronomii. Jak zmienią się sklepy?
  • Jak budować przewagi konkurencyjne, rozwijając ofertę ready-to-go i ready-to-eat?
  • Jakie trendy konsumenckie będą napędzały zmiany w sklepach?
  • Blok: PACKAGING & SUPPLY CHAIN TRENDS  

    📍 I PIĘTRO

    Powrót na górę strony

    14:00 - 14:15

    Doskonałość operacyjna w łańcuchu dostaw a doświadczenie klienta

    14:15 - 14:30

    Opakowania przyszłości – neutralne środowiskowo, digitalowe i bezpieczne

    14:30 - 14:45

    Optymalizacja, głupcze! AI i uczenie maszynowe zmianią łańcuch dostaw w sektorze FMCG

    14:45 - 15:00

    Nowa rzeczywistość, nowe zasady współpracy dostawców i dystrybutorów

    15:00 - 16:00

    DEBATA: Zieloni i cyfrowi. Przejrzyste zasady współpracy w obszarze budowania wartości w łańcuchu dostaw

  • Zielony, niskoemisyjny i efektywny. Czego klienci oczekują od łańcucha dostaw?
  • Kryzys kosztowy wymusił zbliżenie i prace nad optymalizacją i efektywnością handlu i dostawców
  • Jak wykorzystać nowe technologie, w tym AI, do doskonalenia operacyjnego łańcucha dostaw?
  • 16:00 - 16:15

    Żywność pakowana – jeszcze bardziej wygodna, jeszcze bardziej zrównoważona

    16:15 - 16:30

    Prezentacja – temat w trakcie ustalania

    16:30 - 16:45

    Innowacje w łańcuchu dostaw w czasach kryzysu kosztowego

    16:45 - 17:00

    Fireside Chat: Zawsze jest ryzyko. Ograniczanie strat w sklepach priorytetem dla detalistów

  • Jak minimalizować straty w obszarze handlu detalicznego?
  • Jak sztuczna inteligencja i inne technologie pomogą sklepom w walce ze stratami i kradzieżami?
  • Kluczowe wyzwania i trendy związane z zapobieganiem stratom w łańcuchu dostaw
  • BLOK: E-COMMERCE & DIGITAL TRENDS 

    📍 I PIĘTRO

    Powrót na górę strony

    14:00 - 14:15

    Tik-Tok i inni, czyli społecznościowa rewolucja w handlu

    14:15 - 14:30

    Prezentacja: temat w trakcie ustalania

    14:30 - 14:45

    Cyberbezpieczeństwo! Jak skutecznie zbierać, analizować i chronić dane klientów?

    14:45 - 15:25

    DEBATA: Przyszłość e-grocery - scenariusze rozwoju rynku w Polsce i regionie

  • Jak kryzys kosztowy zrewidował strategie firm z rynku e-grocery i e-commerce?
  • Na jakich polach stoczy się bitwa o klienta w sektorze handlu online?
  • Perspektywy rozwoju rynku e-commerce/e-grocery w Polsce
  • Technologie, logistyka i nowe modele biznesowe pozwolą na budowanie rentowności w e-handlu?
  • 15:25 - 15:40

    Frictionless shopping. Zakupy łatwe, szybkie i przyjemne

    15:40 - 15:55

    AI zmienia komunikację z konsumentem we wszystkich kanałach sprzedaży

    15:55 - 16:10

    Kasy samoobsługowe - głęboka rewolucja czy ślepa uliczka?

    16:25 -

    Instore media – wielokanałowa komunikacja z klientem wewnątrz sklepu

    BLOK: OMNICHANNEL TRENDS 

    📍 I PIĘTRO

    Powrót na górę strony

    14:00 - 14:15

    Stan handlu detalicznego w Polsce 2024

    14:15 - 14:30

    Dyskonty – gdzie znajduje się granica nasycenia rynku tym formatem?

    14:30 - 14:45

    Handel przyszłości. Automatyzacja i robotyzacja kluczowe dla sektora FMCG

    14:45 - 15:25

    DEBATA: Konwergencja formatów. Gdzie spotkają się wszyscy operatorzy sieci handlowych?

  • Konsument w centrum uwagi sieci detalicznych i biznesów e-commerce
  • Oczekiwania klientów wobec kanałów sprzedaży. Kto na nie najtrafniej odpowiada?
  • W jakim kierunku zmierzają poszczególne formaty? Na jakie przewagi i wyróżniki stawiają?
  • Nowe koncepty handlowe zbudują większą wartość dla klienta?
  • Najskuteczniejsze strategie rozwoju w handlu detalicznym i hurtowym
  • 15:25 - 15:40

    Supermarkety – nowy, zwinny i jeszcze bardziej konkurencyjny format handlowy

    15:40 - 16:00

    Sklepy autonomiczne - odpowiedź na potrzeby konsumentów, detalistów i dostawców

    16:00 - 16:20

    Convenience – gdzie zaprowadzi sklepy potrzeba wygody i bliskości?

    16:20 - 16:35

    Hipermarkety przyszłości. Jak zmienią się sklepy największego formatu?

    16:35 - 17:00

    Utrzymanie konkurencyjności marki własnej w czasach rosnących kosztów

    BLOK: CONSUMER & SHOPPING TRENDS

    📍 I PIĘTRO

    Powrót na górę strony

    14:00 - 14:15

    Redefining Retail. Kto jest klientem jutra?

    14:15 - 14:30

    Czego od sklepów i marek chce pokolenie Z?

    14:30 - 15:00

    Fireside Chat: Pokolenie Żabki, pokolenie Biedronki – jak sieci handlowe zmieniły generacje polskich konsumentów

  • Czy można już mówić o pokoleniu Biedronki i Żabki? Jaki wpływ obie sieci miały i mają na konsumentów?
  • Sieci handlowe nie tylko odpowiadają na potrzeby, ale także wyprzedzają i kreują zachowania klientów?
  • Czy wraz z rozwojem operatorów ich wpływ na konsumenta będzie rósł?
  • W jaki sposób Biedronka i Żabka pracują ze swoimi klientami?
  • 16:20 - 16:35

    Shoppertainment, aktywacje, doświadczenie, przygoda. Handel na nowo definiuje przyszłość sprzedaży w sklepach fizycznych

    15:00 - 15:45

    DEBATA: Lojalność w czasach AI i nowych technologii, czyli marketing nowej generacji

  • Jak zmienia się konsument i jego potrzeby?
  • Czego zespoły marketingu nauczyły się o konsumencie w 2023 r.?
  • Karty i aplikacje lojalnościowe kluczowe w budowaniu relacji z klientem
  • Wykorzystanie nowych technologii i rozwiązań związanych z AI
  • Trendy demograficzne, społeczne, zdrowotne, migracyjne i zakupowe, które będą kształtować rynek
  • 15:45 - 16:05

    Fireside Chat: Skandynawski styl, czyli jak Ikea i Netto rozkochały w sobie Polaków

  • Dlaczego Polacy mają słabość do skandynawskich produktów i skandynawskiego designu?
  • Jak skandynawskie firmy patrzą na polskiego konsumenta i jego potrzeby?
  • Czy prostota, użyteczność i wygoda są kluczem do sukcesu skandynawskich firm?
  • 16:05 - 16:20

    Klienci nowej generacji, sprzedawcy nowej generacji

    16:35 - 16:45

    Jak to robi Pepco? Budowanie wartości dla konsumenta na bazie strategii asortymentowej i rozwoju oferty marki własnej sieci

    16:45 - 17:00

    Lojalność w handlu detalicznym AD 2024

    BLOK: CONVENIENCE & FRANCHISE TRENDS

    📍 I PIĘTRO

    Powrót na górę strony

    14:00 - 14:15

    Franczyza i handel tradycyjny – scenariusze, potencjał, wyzwania

    14:15 - 14:30

    Franczyzowy boom! Na ile systemy franczyzowe w handlu detalicznym mogą wpłynąć na rozwój sektora i polskiej gospodarki?

    14:30 - 14:45

    Convenience i nie tylko. Modele biznesowe, w których cena nie jest wszystkim

    14:45 - 15:25

    DEBATA: Hurt i dystrybucja. Kto uratuje handel małoformatowy i rynek FMCG w Polsce?

  • Hurt w trakcie transformacji. Jak zmienią się modele biznesowe na rynku dystrybucyjnym?
  • Firmy muszą zmienić zasady współpracy z klientami. Czego oczekują partnerzy?
  • Jak hurt może wykorzystać transformację cyfrową do wejścia na wyższy poziom rozwoju?
  • Strategie rozwoju i współpracy na rynku FMCG. Stan i kondycja sektorów dystrybucyjnego i detalicznego
  • Współpraca z dostawcami i detalistami a budowa konkurencyjnego modelu biznesowego w hurcie
  • 15:25 - 15:40

    Fireside chat: Multifranczyza - budowa biznesowego sukcesu w handlu detalicznym

  • Jak budować skalę w biznesie franczyzowym?
  • Rola multifranczyzobiorców w strategiach detalistów i hurtowników
  • Scenariusze dla multifranczyzy. Jak wspierać budowę firm rodzinnych na pokolenia?
  • Sukcesja wyzwaniem dla sektora detalicznego i franczyzy w Polsce
  • 15:40 - 16:00

    Super- i hiperfranczyza. Czy większe formaty to szansa na większy sukces?

    16:00 - 16:15

    Technologie w służbie franczyzy. Jak transformacja cyfrowa zmieni franczyzodawców i franczyzobiorców?

    16:15 - 17:00

    DEBATA: Franczyza 4.0. Biznes oparty na wiarygodności, zaufaniu i technologiach

  • Współpraca z franczyzobiorcami – nowe zasady, nowe możliwości
  • Nowe technologie we franczyzie, czyli jak budować spójną sieć wiarygodną dla dostawców
  • Budowanie relacji z dostawcami krytyczne dla sektora dystrybucyjnego i jego konkurencyjności
  • Dobrostan franczyzobiorców kluczowym wyzwaniem dla sieci franczyzowych
  • BLOK: SUSTAINABILITY & ETHICS TRENDS

    📍 I PIĘTRO

    Powrót na górę strony

    14:00 - 14:45

    DEBATA: Transformacja to jedyna droga! Jak system kaucyjny i zielona rewolucja zmienią sektor detaliczny i rynek opakowań?

  • System kaucyjny wyzwaniem organizacyjnym dla całego łańcucha dostaw w sektorze FMCG
  • Na jakim etapie przygotowań do wdrożenia systemu jest polski handel i przemysł spożywczy?
  • Czy system przekieruje klientów do dużych sklepów, oferujących lepsze warunki odbioru surowców?
  • Jak dyrektywa CSRD dotycząca raportowania śladu węglowego zmieni relacje handel-dostawca?
  • Jak pracować nad zieloną zmianą w łańcuchu dostaw? Kluczowe wyzwania i wymagania
  • 14:45 - 15:00

    Czy konsument nadal chce zielonej rewolucji?

    15:00 - 15:15

    Handel musi monitorować trendy zdrowotne i odpowiadać na potrzeby klientów

    15:15 - 15:45

    FiresideChat: Nowy konsument, nowe kategorie, nowe strategie asortymentowe

  • Konsument przyszłości. Handel i dostawcy muszą wyprzedzać potrzeby klientów – jak to robić?
  • Podkuty wysokobiałkowe - trend, który mocno wchodzi na sklepowe półki – perspektywy
  • Nowe kategorie – rozwoju jakich trendów spodziewają się przedstawiciele sektora FMCG
  • Zdrowie i kategorie specjalistyczne (bez laktozy/glutenu) – wpływ na sklepowe półki. Czego można się spodziewać?
  • Klienci chcą wiedzieć! Certyfikacja, praca nad składem i monitorowanie łańcucha dostaw
  • 15:45 - 16:00

    Dyrektywa CSRD zmienia strategię tworzenia wartości w firmach

    16:00 - 16:15

    Transformacja energetyczna - jak wykorzystać szansę i zwiększyć konkurencyjność?

    16:15 - 17:00

    DEBATA: Rynek pracy i demografia. Sektor FMCG i gospodarka potrzebują strategii migracyjnej… i nie tylko

  • Sytuacja na rynku pracy w handlu detalicznym i sektorze FMCG
  • Demografia i migracje wyzwaniem dla rynku pracy
  • Czy polskiej gospodarce potrzebna jest strategia migracyjna?
  • Jak niskie bezrobocie napędza automatyzację w sektorze FMCG?
  • Jak prowadzić biznes handlowy i FMCG w czasach niedoboru rąk do pracy?

  • Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w programie.

    Scroll to Top