Program kongresu
Retail Trends 2023
THE BIG CHANGE, THE BIG CHANCE

Program Retail Trends 2023 to aż 5 bloków tematycznych. Podzieliliśmy je w taki sposób, aby móc zebrać i omówić najważniejsze zmiany na rynku handlu detalicznego i trendy, które pojawiają się na rynku. Sprawdź nasz program i dołącz do nas już 25 maja 2023 w hotelu MCC Mazurkas!

Przejdź do wybranego panelu:

Sesja Inauguracyjna

08:45 - 09:10 Sala Inauguracyjna

Powitanie gości

09:10 - 09:30 Sala Inauguracyjna

Sztuczna inteligencja zmienia świat, sektor retail i zachowania konsumentów.

Aleksandra Przegalińska
09:30 - 09:50 Sala Inauguracyjna

Na początku był chaos! Rynek FMCG 2023-25 – trendy i prognozy

Anna Krawczyk
Michał Rudecki
09:50 - 10:10 Sala Inauguracyjna

Cena rządzi! Wielkie upraszczanie modeli biznesowych i relacji z klientami

Maciej Kroenke
10:10 - 11:10 Sala Inauguracyjna

DEBATA: New order! Budowanie wartości dla klienta w czasach kryzysu

Moderator: Łukasz Stępniak,Redaktor Naczelny portalu wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu Wiadomości Handlowe

  • Jak w obecnej sytuacji firmy detaliczne tworzą wartość dla konsumentów?
  • Nowe możliwości budowania wartości w handlu, w czym pomaga technologia;
  • Duży kryzys, wielka odpowiedzialność przedsiębiorców wobec konsumentów;
  • Czy w czasach niepewności ekonomicznej można budować lojalność i zaangażowanie;
  • Czy cena jest wszystkim? Co determinuje zachowania i oczekiwania konsumenta?
  • Strategie detalistów na czas odbudowy rynku i transformacji konsumenta;

Przemysław Kijewski
Karolina Zajdel-Pawlak
Michał Gójski
Włodzimierz Wlaźlak
Paweł Surówka
Tareck Ouaibi
Krzysztof Andrzejewski
Marek Sypek
11:10 - 11:30 Sala Inauguracyjna

Konsumenci redefiniują podejście do wartości. Strategie firm z sektora FMCG także muszą się zmienić

Honorata Jarocka
11:30 - 11:50 Sala Inauguracyjna

Jak będą wyglądać gazetki promocyjne jutra? O trendach i sposobach pomiaru rosnącego kanału gazetek cyfrowych

Krzysztof Domeradzki
Krzysztof Łuczak
11:50 - 12:05 Sala Inauguracyjna

Obsługa zamówień bezpośrednich od kuchni. Czyli jak zachwycić klienta, przyciąć koszty, a przy okazji zrobić zieloną rewolucję.

Jacek Ledwoń
Joanna Tomczyk
12:05 - 13:00 Sala Inauguracyjna

DEBATA: Resilient & Green Retail

Moderator: Łukasz Stępniak, Redaktor Naczelny portalu wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu Wiadomości Handlowe

  • Budowanie odporności firm w czasach nieprzewidywalności – wnioski i doświadczenia
  • Kryzys kosztowy jako okazja do przyspieszenia transformacji cyfrowej;
  • Jak odporność firm budować w obszarze HR i elastyczności modeli zatrudnienia;
  • Elastyczne modele biznesowe na trudne czasy. Jak zmieniają się firmy?
  • Strategie, które budują przewagi w czasach niepewności i chaosu;
  • Nowe warunki, nowy konsument, lepsza oferta, nowe możliwości;

Marcin Zimnicki
Andrzej Izraelski
Karolina Tarnawska
Maciej Herman
Małgorzata Bochenek
Krzysztof Tokarz
Dariusz Sinkiewicz
Honorata Jarocka
13:00 - 14:00

LUNCH

Blok Tematyczny: Strategy&… Trends

Sala tematyczna we współpracy z PwC oraz Strategy&:

14:00 - 14:40 Sala STRATEGY&…TRENDS

DEBATA: A-Commerce. Automatyzacja w służbie dostawców, handlu i konsumenta

Moderator: Agata Katyl, wicedyrektor, Strategy&


  • Wymiana i efektywna analityka danych podstawą do budowania konkurencyjności
  • Cyfrowy, zautomatyzowany i zielony łańcuch dostaw odpowiedzią na niepewność;
  • Rynek pracy i niestabilne otoczenie wymuszają automatyzację i robotyzację
  • Firmy pod presją kosztową i konkurencyjną. Jak inwestować w technologie?
  • Nowy wymiar współpracy. Przemysł i dystrybucja szukają wspólnego „cyfrowego” mianownika
  • Firmy ostatniej mili szukają pomysłu na siebie i budowanie wartości dla konsumenta;
  • Na ile automatyczne mikrocentra realizacji dostaw i automatyczne magazyny to inwestycje na teraz?

Marek Piątkowski
Mirosław Wawryszczuk
Agata Katyl
Przemyslaw Ciaś
Piotr Dopierała
Paweł Wierzbicki
Witold Ferenc
14:40 - 15:10 Sala STRATEGY&…TRENDS

Fireside chat: Nowe czasy. Nowe strategie asortymentowe

Moderator: Łukasz Stepniak, Redaktor Naczelny portalu wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu Wiadomości Handlowe

  • Kryzys kosztowy i zmiana zachowań konsumentów przebudowują sklepowe półki
  • Kluczowe trendy, które będą kształtować handel detaliczny i rynek FMCG
  • Na czym powinni skupić się dostawcy i sieci, aby uzyskać satysfakcjonujące marże
  • Nowe otwarcie w marce własnej. Jak zmieni się oferta sklepów?
Jakub Nowak
Piotr Lubiewa – Wieleżyński
Sławomir Leszczyński
15:10 - 15:30 Sala STRATEGY&…TRENDS

The future of shopping

Milos Ryba
15:30 - 16:00

Przerwa Kawowa

16:00 - 16:15 Sala STRATEGY&…TRENDS

Strategie rozwoju. Być jeszcze bliżej klienta

Marek Kempka
16:15 - 16:30 Sala STRATEGY&…TRENDS

Frictionless retail. Jak handel bez barier zmieni sklepy i zachowania klientów

Grzegorz Łaptaś
16:30 - 16:45 Sala STRATEGY&…TRENDS

Firechat: No Planet B! Zielona i społeczna rewolucja w FMCG

MODERATOR: Tomasz Barańczyk, partner, PwC Polska

  • Czy handel jest w stanie wywołać potrzebę zielonej zmiany?
    • Czy i w jaki sposób zielona transformacja może napędzać rozwój firm?
    • Kluczowe długoterminowe wyzwania z obszaru ESG dla handlu i dostawców

    agnieszka koc Agnieszka Koc
    Anna Kurnatowska
    16:45 - 17:30 Sala STRATEGY&…TRENDS

    DEBATA: : Aplikacje, superaplikacje, Chat GPT. Technologia cyfrowa buduje lojalność i doświadczenie zakupowe

    Moderator: Paweł Jachowski, Zastępca Redaktora Naczelnego portalu wiadomoscihandlowe.pl

    • Strategie detalistów i dostawców wymagają redefinicji w nowej rzeczywistości komunikacyjnej
    • Jak zwiększyć potencjał interakcji z odbiorcami / konsumentami?
    • Retail media. Nadchodzi kolejna rewolucja w reklamie i komunikacji
    • Nowe pokolenia konsumentów, nowe media, nowe możliwości;
    • Czy media społecznościowe i aplikacje to wstęp do budowy nowej rzeczywistości?
    • Jakie sposoby odkrywania i kupowania marek dają social media?
    • Jak rozmawiać z konsumentami w erze konsumenta cyfrowego?
    • Aplikacja to za mało. Gdzie zaprowadzą nas superaplikacje?
    • Jak Chat GPT i AI zmieni sektor handlu detalicznego?
    Krzysztof Łuczak
    Dominika Gofron
    Sebastian Starzyński
    Krzysztof Szultka

    Blok Tematyczny: DIGITAL & SUPPLY CHAIN TRENDS

    14:00 - 14:40 Sala DIGITAL &  SUPPLY CHAIN TRENDS

    DEBATA: Technologie i dane zbawią sklepy i łańcuch dostaw w czasach kryzysu kosztowego

    Moderator: Michał Kokoszkiewicz, redaktor portalu wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu Wiadomości Handlowe

    • Na jakim etapie transformacji cyfrowej jest polski rynek FMCG?
    • Kluczowe wyzwania związane z transformacją cyfrową na kolejne lata?
    • Czego nauczył dostawców i dystrybutorów kryzys kosztowy?
    • Jak dzisiaj wyglądają priorytety inwestycyjne w branży FMCG?
    • System kaucyjny wyzwaniem dla sektora detalicznego i przemysłu
    • ESG, konsument, pracownik, automatyzacja, logistyka, doświadczenie zakupowe;
    Arkadiusz Nowicki
    Anna Sapota
    Marcin Poniatowski
    Andrzej Szałowski
    Arkadiusz Kawa
    Marek Lipka
    Andrzej Ruszkowski
    14:40 - 15:00 Sala DIGITAL &  SUPPLY CHAIN TRENDS

    Efekty szybko i na dłużej – czy to możliwe? Cyfrowe rozwiązania w budowaniu lojalności i wsparciu sprzedaży

    Piotr Kaczmarski
    15:00 - 15:15 Sala DIGITAL &  SUPPLY CHAIN TRENDS

    Autonomizacja i automatyzacja procesu sprzedażowego

    Maciej Czapiewski
    15:15 - 15:30 Sala DIGITAL &  SUPPLY CHAIN TRENDS

    Toyota liderem innowacji. Automatyka i telematyka w usprawnianiu procesów logistycznych w branży FMCG

    Jarosław Kociszewski
    15:30 - 16:00 Sala DIGITAL &  SUPPLY CHAIN TRENDS

    Przerwa kawowa

    16:00 - 16:15 Sala DIGITAL &  SUPPLY CHAIN TRENDS

    Jak zbudować kanał eCommerce w FMCG i nie połamać sobie na tym zębów?

    Marcin Popławski
    16:15 - 16:30 Sala DIGITAL &  SUPPLY CHAIN TRENDS

    Innowacyjność się opłaca. System kaucyjny a decyzje zakupowe, czyli wyniki najnowszego badania wśród europejskich konsumentów

    Konrad Robak
    16:30 - 16:45 Sala DIGITAL &  SUPPLY CHAIN TRENDS

    Budowanie przewagi konkurencyjnej dzięki szybkiemu dostępowi do informacji. 

    Rafał Nitecki
    Marcin Sołtysiak
    16:45 - 17:00 Sala DIGITAL &  SUPPLY CHAIN TRENDS

    Rewolucja eparagonowa: kiedy i jak pożegnamy się z papierowymi świstkami w polskim handlu?

    Cezary Pierzan

    Blok Tematyczny: OMNICHANNEL TRENDS

    14:00 - 14:40 Sala OMNICHANNEL TRENDS

    DEBATA: Po co nam sklepy fizyczne?

    Moderator: Ewa Rybołowicz, Dyrektorka ds. nowych technologii, Mplatform

    • Poszerzanie sieci sklepów fizycznych priorytetem dla detalistów na najbliższe lata;
    • Coraz mniej trudniejsze lokalizacje. Jak wykorzystać potencjał rynku;
    • Nowe formaty. Jak budować sieć w oparciu o nowe koncepty i potrzeby konsumentów?;
    • Czy można być ze sklepem jeszcze bliżej klienta?;
    • Miejsce sklepu fizycznego w strategii omnichannelowej i cyfrowym ekosystemie detalicznym;

    Ewa Rybołowicz
    Tomasz Stec
    Michał Iwanciw
    Tomasz Waligórski
    Jakub Grzelak
    Jarosław Brudnicki
    14:40 - 15:00 Sala OMNICHANNEL TRENDS

    Strategia cenowa w Omnichanelu – szanse i zagrożenia.

    Tomasz Stec
    15:00 - 15:15 Sala OMNICHANNEL TRENDS

    Rebuilding the retail market. Formaty handlowe, które są przyszłością handlu FMCG w Polsce

    Marcin Nowakowski
    Marcin Putra
    15:15 - 15:30 Sala OMNICHANNEL TRENDS

    Jak fiskalizować sprzedaż e-commerce?

    Michał Sosnowski
    Szymon Bania
    15:30 - 16:00

    Przerwa kawowa

    16:00 - 16:15 Sala OMNICHANNEL TRENDS

    Ultraconvenience. Zakupy jako doświadczenie

    Feym Fliegner
    16:15 - 16:30 Sala OMNICHANNEL TRENDS

    Sprzedaż online: błogosławieństwo czy przekleństwo

    Maria Szymczyk
    16:30 - 16:45 Sala OMNICHANNEL TRENDS

    Handel małoformatowy odrodzenie czy stagnacja. Trendy w małych sklepach w kontekście kryzysu kosztowego i spadającej siły nabywczej konsumentów

    Marek Zachalski
    16:45 - 17:30 Sala OMNICHANNEL TRENDS

    DEBATA: Wielkie sprzątanie. Strategie dla rynku e-commerce i e-grocery

    Moderator: Magda Głowacka, redaktor portalu wiadomoscihandlowe oraz magazynu Wiadomości Handlowe

    • Boom, boom, boom! I po boomie na e-commerce e-grocery?
    • Handel internetowy wraca do podstaw i potrzeb konsumentów
    • Na ile kanały cyfrowe uzupełniają biznes fizyczny sieci handlowych?
    • Czego nauczył operatorów e-commerce kryzys kosztowy?
    • Modele biznesowe w e-grocery, które najlepiej rokują na przyszłość
    • Perspektywy i scenariusze dla e-handlu na kolejne 3-5 lat

    Lukas Jeznach
    Kamil Kopania
    Grzegorz Bielecki
    Małgorzata Piekarska
    Paweł Głogowski

    Blok Tematyczny: CONSUMER TRENDS

    14:00 - 14:40 Sala CONSUMER TRENDS

    DEBATA: Sieci handlowe doskonale czytają zmiany rynkowe i konsumentów

    Moderator: Katarzyna Reizer, Client Business Partner, NielsenIQ

  • Co dzisiaj jest ważniejsze w handlu traffic / odwiedzalność, czy koszyk?
  • Gdzie szukać nowych możliwości wzrostu sprzedaży i budować rynek?
  • Jakiej oferty obecnie szukają konsumenci offline i online?
  • Jak operatorzy inspirują, napędzają / kreują potrzeby i czytają konsumentów?
  • Mocne wejście dyskontów przemysłowych pokazało nowy potencjał rynku;
  • Czego mogą się nauczyć od siebie o konsumencie handel spożywczy i handel non-food?
  • Potencjał polskiego rynku food i non-food? Jak będzie zmieniać się oferta i trendy?
  • Jak rozwój e-commerce będzie kształtował rozwój i kanały sprzedaży produktów?
  • Marta Cegielnik
    Krystian Pakuła
    Marek Pospiszyl
    Katarzyna Reizer
    Agnieszka Górnicka
    Miroslaw Huczek
    14:40 - 15:00 Sala CONSUMER TRENDS

    Potencjał rynku benefitów żywieniowych, czyli o sile oczekiwań pracowników

    Michał Dylewski
    15:00 - 15:15 Sala CONSUMER TRENDS

    Kierunki i perspektywy rozwoju marki własnej

    Szymon Mordasiewicz
    15:15 - 15:30 Sala CONSUMER TRENDS

    Konsument AD 2023: Zmiany w zachowaniach zakupowych będą trwałe – strategiczna pułapka

    Jakub Nowak
    03:30 - 04:00

    Przerwa kawowa

    16:00 - 16:15 Sala CONSUMER TRENDS

    Czy potrzebujesz Hiperpersonalizacji?

    Łukasz Matyjaszczyk
    Michał Połetek
    16:15 - 16:45 Sala CONSUMER TRENDS

    DEBATA: Drogerie internetowe. Czego pragną e-konsumenci?

    Moderator: Katarzyna Bochner, redaktor naczelna portalu wiadomoscikosmetyczne.pl

    • Rynek drogeryjny w Polsce. Czego oczekują klienci? Co oferują dystrybutorzy i dostawcy?
    • Jak rozwój e-drogerii zwiększa potencjał rynku beauty i oferuje rozwój dostawcom?
    • Czy rynek drogeryjny przeniesie się do internetu?
    • Sieci Aptek znalazły nowy pomysł na rozwój. E-drogerie otwierają nowe możliwości
    • Mocne wejście dyskontów przemysłowych pokazało nowy potencjał rynku;
    • Czy internet wystarczy, aby rozwijać biznes w sektorze beauty?

    Katarzyna Waśko-Cicha
    Jakub Gierszyński
    Monika Kolaszyńska
    16:45 - 17:00 Sala CONSUMER TRENDS

    Barometr Retail, czynniki sukcesu wg. branży retail w 2023 roku.

    Jacek Dziura
    17:00 - 17:15 Sala CONSUMER TRENDS

    Co z markami w czasach przebodźcowania i recesji - jak walczyć o uwagę klientów, jak budować z nimi relację?

    Piotr Kania
    Marta Marczak

    Blok Tematyczny: SHOP TRENDS

    Sala tematyczna we współpracy z Modern Expo:

    14:00 - 14:20 Sala SHOP TRENDS

    CAPEX vs OPEX. Inwestycje w innowacje i rozwój w czasach kosztów

    Piotr Kraśnicki
    14:20 - 15:00 Sala SHOP TRENDS

    DEBATA: Zarządzanie inwestycjami w czasach kryzysu kosztowego

    Moderator: Karol Tokarczyk, analityk ds. gospodarki cyfrowej w Polityce Insight

    • Jak zarządzać procesami inwestycyjnymi, aby zrealizować inwestycję w zaplanowanym budżecie?
    • Finansowanie rozwoju w sieci sklepów detalicznych
    • Tylko najlepsze lokalizacje, czyli jak efektywnie rozwijać sieć handlową
    • Jak planować rozwój w sytuacji wysokiej niepewności i wysokich kosztów
    • Oszczędności. Jak organizować procesy, aby utrzymać tempo rozwoju i wzrost sprzedaży?

    Wojciech Kaminski
    Karol Tokarczyk
    Bogdan Łukasik
    Wojciech Kamiński
    Krzysztof Łagowski
    Ryszard Wysokiński
    Remigiusz Czernecki
    15:00 - 15:15 Sala SHOP TRENDS

    Reinvent retail. Renowacja może być innowacją

    Piotr Lutek
    15:15 - 15:30 Sala SHOP TRENDS

    Wygoda i doświadczenie zakupowe klienta powinny być priorytetem dla handlu

    Karolina Tarnawska
    15:30 - 16:00

    PRZERWA KAWOWA

    16:00 - 16:20 Sala SHOP TRENDS

    Idea miasta 15-minutowego i trend związany z lokalnością kształtują strategie rozwoju sieci handlowych

    Krzysztof Wyrzykowski
    16:20 - 16:35 Sala SHOP TRENDS

    Suma wszystkich ludzkich doświadczeń, czyli jak AI zmieni(a) zakupy stacjonarne.

    Robert Wójcik
    16:35 - 17:30 Sala SHOP TRENDS

    DEBATA: Jak wybudować sklep bez barier?

    Moderator: Karol Tokarczyk, analityk ds. gospodarki cyfrowej w Polityce Insight

    • Największe wyzwania dla doświadczenia klientów w sklepach?
    • Czego od sklepu chce dzisiaj klient?
    • Czy sklep fizyczny, statek kosmiczny, czy muzeum?
    • Łączenie świata fizycznego i wirtualnego w handlu detalicznym?
    • Komunikacja z klientem wewnątrz sklepów?

    Wojciech Bystroń
    Karol Tokarczyk
    Mikołaj Pawlak
    Paweł Grabowski
    Marian Zych
    Sylwester Mroczek
    Wojciech Czernek

    Gala wręczenia nagród Market Roku, Dystrybutor Roku i Retail Business Awards

    19:00 - 21:15

    Gala wręczenia nagród Market roku, Dystrybutor Roku, Retail Business Awards


    Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w programie.

    Scroll to Top