Wśród tematów, jakie poruszymy podczas kongresu Retail Trends 2024, znajdzie się “lista życzeń” branży handlowej pod adresem nowego rządu. Sprawdź, o czym jeszcze będziemy dyskutować podczas bloku tematycznego Strategy & Trends.
Debata “Dobra, zmiana w handlu AD 2024 – scenariusze i oczekiwania” zamykać będzie część merytoryczną kongresu, ale z pewnością warto do niej dotrwać. Krzysztof Tokarz z GK Specjał, Robert Rękas z sieci Lewiatan i Maciej Ptaszyński z Polskiej Izby Handlu odpowiedzą na pytania o to, w jaki sposób wspierać rodzimych przedsiębiorców i jak ocalić różnorodność handlu spożywczego w Polsce. Oprócz tego powiedzą wprost (a przynajmniej mamy taką nadzieję), czego oczekują od nowych, krajowych władz – czyli podpowiedzą rządowi, jakimi problemami powinien się zająć, a jakich tematów lepiej nie podejmować, by nie zaszkodzić firmom handlowym. Spróbujemy także odpowiedzieć na pytanie, jak ograniczyć wpływ dyskontów na rynek (i czy faktycznie jest to coś, czym powinni się zajmować rządzący) oraz jaką rolę na styku dostawca-sprzedawca powinien odgrywać UOKiK.
O dyskontach będzie można posłuchać także w wystąpieniu otwierającym ten blok. Sebastian Rennack z Aletos Retail Advisory opowie o tym, na jakim etapie ewolucji znajdują się dziś sklepy i sieci dyskontowe oraz co przyniesie dla nich przyszłość. Chwilę później porozmawiamy (w formule fireside chatu) o tym, jak będą wyglądać półki sklepowe w przyszłości. O ewolucji ofert sieci handlowych oraz budowaniu portfolio produktowego przez dostawców opowiedzą Justyna Szymani z Biedronki oraz Marian Owerko z FoodWell.
W bloku Strategy & Trends poruszymy także temat elektronicznych etykiet cenowych, które zaczęły się pojawiać w niektórych sieciach handlowych, co pozwala sklepom nieco łatwiej funkcjonować w czasach niedoboru pracowników. Mirosław Kapustka z VusionGroup podpowie, czy to już dobry moment, by zainwestować w tego rodzaju wdrożenia oraz wskaże, z jakimi korzyściami wiążą się elektroniczne cenówki.
Powyższe zagadnienie jest bezpośrednio powiązane z tym, o czym będziemy mówić chwilę później, raz jeszcze w formule fireside chatu. A mianowicie – pochylimy się nad arcytrudnym tematem rynku pracy w handlu. Błyskawiczna automatyzacja sektora m.in. z powodu braku rąk do pracy postępuje od lat, ale przecież nie wszystko da się zautomatyzować. Na jakie technologie postawić, a jakie omijać? Jak inwestować w pracowników, żeby zostali z nami na długo? To niektóre z pytań, na jakie odpowiemy.
Zanim przejdziemy do “listy życzeń” pod adresem rządu, przyjrzymy się z bliska jeszcze jednemu ważnemu trendowi, o którym ostatnimi czasy jest bardzo głośno w branży handlowej. Mowa o retail mediach – nie mylić z mediami piszącymi o branży retail, takimi jak chociażby “Wiadomości Handlowe”. Chodzi oczywiście o zarabianie na reklamach przez firmy handlowe i tworzeniu w tym celu nowych, czasami zaskakujących przestrzeni do prezentowania produktów. Prelekcję o wszystkich obliczach retail mediów wygłosi Michał Taranta z firmy Kinesso, który następnie weźmie udział – wspólnie z Radkiem Wierzbińskim z Allegro i Konradem Wacławikiem z NielsenIQ – w fireside chacie na ten sam temat. Wspólnie pogłębimy wiedzę i zastanowimy się, jak ważną odnogą biznesu handlowego mogą stać się retail media oraz jak mądrze je wykorzystywać, by skutecznie docierać do końcowego klienta.